Tour Van [Summer 2015 Comp​.​]

by Mooney Tyson

/
  • Streaming + Download

    Includes high-quality download in MP3, FLAC and more. Paying supporters also get unlimited streaming via the free Bandcamp app.

      name your price

     

1.
2.
3.
4.
5.
6.
03:05
7.
8.

about

Compilation of On the Wings of a Moose EP and Moose Tracks demo for Mooney Tyson's Wild Moose Tour, May 2015. Recorded over the span of several months in the first half of 2015 with four different engineers in three different spaces.

credits

released May 8, 2015

Mooney Tyson is...
Judd Hynes: Vocals, rhythm guitar, lyrics
Addam Ewing: Lead guitar
Chris Reinbold: Bass, vocals, lyrics
Tony Keffer: Drums, vocals, lyrics

All songs by Mooney Tyson

Tracks 1, 4 & 5
Recorded at RTV in Athens, OH
Sound engineer: Colin Cottrell

Tracks 2 & 3
Recorded at RTV in Athens, OH
Sound engineer: Phil Spatz

Tracks 6 & 7
Recorded at Dave's in Parkersburg, WV
Sound engineer: Dave Cole

Track 8
Recorded at Dorm Room in Athens, OH
Sound engineer: Chris Reinbold

tags

license

about

Mooney Tyson Athens, Ohio

contact / help

Contact Mooney Tyson

Streaming and
Download help

Track Name: Detoxicology Report
No more sound and all the feelings go away,
I can feel the exit happening as body goes astray,
I see light in front of me and it shines on my face,
And I think this is it and I found my place.

It's one last calypso,
Paranoid and all alone.

And there's trouble trying to sleep,
While I don't know where I'll be,
See his face, not the same,
But I used the wrong name.

And as I fall away there's darkness all around,
These things around me turn into one horrific sound,
I look back up the light is gone and all I feel is weak,
Redemption is a quality saved not for the meek.

Daily medicine making these thoughts corrupt,
Feels like seconds before it all erupts,
Toxic acts leading us to self destruct,
And mental attacks geared to misinstruct!
Wooooo!
Whoa-oh-ah-oh-oh!

It's one last calypso,
Paranoid and all alone.

And there's trouble trying to sleep,
While I don't know where I'll be...
Track Name: Nuclear Hopskotch
Meet me halfway,
Yo, Mephistopheles
Come play some ska for me,
And we won't go anywhere.

No, just sit back,
Relax,
I fuckin' subtract,
Ooh, shellac.
Now and I sing songs,
Writin' rhymes,
Still goin' strong,
But I'll tweak some lines!

Cuz girl, you're a symphony,
A little minor-keyed mystery,
And now I'm tempted and tortured,
By all these things you do to me.

So, what's a mainstay?
Girl, get in this car with me,
Get up, there's stuff to see,
Ain't no cab fare,
No, just sit back.

Relax,
I fuckin' subtract,
Ooh, shellac, now,
And I sing songs,
I write rhymes,
Goin' strong,
But I'll still tweak some lines!

Cuz girl, you're a symphony,
A little minor keyed mystery,
And now I'm tempted and tortured,
By all this shit you do to me.

Bounce!

Cuz girl, you're a symphony,
A little minor keyed mystery,
Now I'm tempted and tortured,
By all these things you do to me.
Track Name: Cinnamon Dearest
Is there a point to what you're saying,
Or is it all just bullshit?
Is there a push that I should aim for,
Or should I just pull it?

Well, maybe there's a compromise,
That everyone should just realize,
Oh, what's the point in asking why?
And maybe there's a god above,
And maybe I'll jjust join the club,
To have something to look forward to when I die.

But I can't solve these things on my own,
When I'm just one guy.
And every new hello,
Is just one new potential goodbye.

But I got lies,
And a box with your name,
So I'll get you high,
You won't feel the same.
So let's deal the cards,
Play the game,
Find your heart,
And then lose your brain.
Cuz I don't wanna be here,
I wanna leave here, with you.

Cuz you believe in everything,
We both know that it's a game,
We've got demons in our heads,
Just playing mental games of chess,
That seem to end in some kind of a stalemate.

But it's alright with me,
If it's not alright with you,
Cuz I don't care anymore,
Who lies and who tells the truth,
I'm just searching for something to search for,
And being led to you!!

I'm not trying to say that you're perfect,
But I think you'll do!

Cuz I got lies,
And a box with your name,
I'll get you high,
You won't feel the same.
So let's deal these cards,
Play the game,
Find your heart,
And then lose your brain.
I don't wanna be here,
I wanna leave here with you...
Track Name: Candy Flippin' Blues
Dad said “Son, you’re really bustin' my balls man,
With this shit that you do,"
Said “I know dad, it’s true,"
And I’ll try,
But I just keep on losin',
And my body it aches,
And my mind, it’s a-bruisin'.

I wish It would stop but it won’t,
So pack up your bags and get out cuz your freedom’s a joke!

Two choices left,
And neither one’s right,
Tell Mr. Janasko, I’m comin' to play outside.

What if love is the root of all misery?
Cuz you think that it’s won,
Then it’s gone and it’s empty,
And returns,
In the form of a ghost man,
Who likes stickers and leaves,
And he smokes in his ghost van.

Tells me that life’s but a dream,
You can make it your own, or surrender to forces unseen!

Head knows what’s up,
But brain isn’t down,
If you’re lookin' for placid existence just turn around.

Nothin' is real anymore,
Concrete is cracked and the seams are all torn,
Nothing is gonna last,
Cuz Barack and Monsanto keep fuckin' us all in the ass!

Will you wait for the day it’s all over?
Just enjoy what you can,
And thank God you’re not sober!
Or fight for some sort of extension,
Death may whisper to you,
But it’s your choice to listen.
Doc tells me I’m in good health,
Yet I’m standing here pacing,
And drinking and chasing,
And rambling on to myself!

Whoa-oh-ah-oh...
Track Name: Rocket Surgery
It may not mean a lot,
But it’s a curious thought,
To think that everything you were,
Is now everything you’re not,
But these things happen or so it always seems.

When tomorrow is just an idea 'til it comes to be.

And you can't go back or see what's to come,
So just remember the past and hope you weren't too dumb,
Start the attack and piece together the crumbs,
Remember the laughs and when we all had too much fun.

Some things may not make sense, but I think this one does,
And you can take it or leave it but you just can’t give a fuck,
These words are all I have but my tongue is tied in a knot.

So even if I knew what to say, I’d probably say it all wrong.

Because I can't go back or see whats to come,
So i'll remember the past and hope we weren't too dumb,
Start the attack and piece together the crumbs,
Remember the laughs and when we all had too much fun.

Growin and changing and staying the same,
Drifting and fading and taking the blame,
Cuz you're searchin' for answers and finding a name,
Asking too many questions and goin' fucking insane.

Cuz you can't go back or see what's to come,
So just remember the past and hope you weren't too dumb,
Start the attack and piece together the crumbs,
Remember the laughs and when we all had too much fun.
Track Name: Mourning Dew
Dusk dissipates,
Night is left in the wake,
And all that's left is for the day to break,
Now, you can watch the earth revolve,
The beauty that rotates,
It has no part of me,
The center of the bodies that of which the stars feed.

Oh, the god king,
Floating in space,
In the flesh,
The lord of that which creates.
Oh, the god king,
Floating in space,
In the flesh,
The lord of that which creates.

Before you know it,
It's gone,
Killed off,
In the name of the lord of the dusk,
The celestial master,
The creator of us.

But reborn for the dawn,
It lives on,
In the name of the lord of lies,
Celestial master,
Of disguise.

Oh, the god king,
Floating in space,
In the flesh,
Lord of that which creates.
Oh, the god king,
Floating in space,
Apollo in the flesh,
Lord of that which creates.
Track Name: Chicken of the Sea
I can't face this future in two more months,
This place isn't as I remember,
What the fuck, dude?
How did it come to be?
What happened, is this really meant...

I don't wanna go,
And I don't wanna stay,
Things remembered,
And things replaced.

Refusal to throw away,
This hard-ass work for days and days,
Obscured commitment,
Process of distillment,
Is this how you want it to stay?

Don't wanna go,
And I don't wanna stay,
Things remembered,
And things replaced.

This is your future!
Can't you fucking see it?
Torn from the suture!
Now fucking believe it!
This is your future!
Can't you fucking see it?
Torn from the suture!
Now fucking believe it!

Don't wanna go,
And I don't wanna stay
Things remembered,
And things replaced.
Oh, I don't wanna go,
And I still don't wanna stay,
Things remembered,
And things replaced.
Track Name: Cinnamon Dearest [Acoustic Demo]
Is there a point to what you're saying,
Or it all just bullshit?
And is there a push that I should aim for,
Or should I just pull it?

Well, maybe there's a compromise,
That everyone should just realize.
Oh, what's the point in asking why?
And maybe there's a god above,
And maybe I should just join the club,
To have something to look forward to when I die.

But I can't solve these things on my own,
When I'm just one guy.
And every new hello,
Is just one new potential goodbye.

But, baby I got lies,
And a box with you name,
I can get you high,
You won't feel the same.
So play the cards,
Deal the game,
Find your heart,
And then lose your brain.
Cuz I don't wanna be here,
I wanna leave here, with you.

Well, you believe in everything,
But I think we know that all of it's a game,
Cuz we got demons in our heads,
Playing mental games of chess,
That always seem to end in some kind of a stalemate.

But it's alright with me,
If it's not alright with you,
Cuz I don't care anymore,
Who lies and who tells the truth,
Cuz I'm just searching for something to search for,
And being led to you...

And I'm not trying to say that you're perfect,
But I think you'll do.

Cuz, I got lies and a box with your name,
I can get you high,
You won't feel the same.
Deal the cards,
Let's play the game,
Find your heart,
And then lose your brain.
Cuz I don't wanna be here,
I wanna leave here with you...